İçeriğe geç

Lenin Üzerine Kitap Alıntıları – Slavoj Zizek

Slavoj Zizek kitaplarından Lenin Üzerine kitap alıntıları sizlerle…

Lenin Üzerine Kitap Alıntıları

Sonuçta Singer, dünyamızın bize yıktığı ikilemleri çözümlemek için artık geleneksel etiğe güvenemeyeceği-mizi ileri sürer; insan hayatının kutsallığı değil niteliğini korumayı amaçlayan yeni bir etik önerir. İnsanlarlahayvanlar, ölümle kalım arasındaki keskin sınırlar kalktıkça bu yeni etik, hayvanlar üzerindeki araştırmaların ahlakiliğine gölge düşürürken, bebek öldürmeye anlayışla bakan bir değerlendirme sunar. Eskiden olsa kaçınılmaz olarak ölümle sonuçlanacak ciddi bir bozuklukla doğan bir bebek için şimdi doktor ve ebeveynler maliyetine bakmaksızın en yeni teknoloj ileri kullanmanın ahlaki zorunluluğu altında mıdır? Hayır. Hamile bir kadın bütün beyinsel işlevlerini yitirdiğinde doktorlar onun bedenini bebek doğana kadar, yeni prosedürlerle
yaşatmalı mıdır? Hayır. Bir doktorun ölümcül bir hastanın kendini öldürmesi için yardım etmesi etiksel olarak doğru mudur? Evet.
Başlangıçta bireylerin tedavisi için kullanılan nosyonları geniş alanlara uygulamak, örneğin din zorlayıcı kollektif nevrozdur demek akla uygun mudur? Psikanalizin odağı tamamen değişiktir: Sosyal olarak elde edilen inançların ve sosyal pratiklerin alanı olan Sosyal, sadece bireysel yaşamdan farklı bir düzey değil, bireyin kendisinin ilişkilenmek zorunda kaldığı, onun minimal olarak şeyleştirdiği , dışsallaştırdığı bir yapı olarak yaşamak zorunda olduğu şeydir. Dolayısıyla problem birey düzeyinden sosyale nasıl atlanacağı değildir; problem eğer öznenin onun
makullüğünde , normal fonksiyonu içersinde kalması gerekiyorsa merkezsizleşmiş sosyo-simgesel düzenin kurumsallaşmış pratikleri, inançlarının nasıl yapılanması gerektiğidir. Orada hangi hayaller depolanmalı ki bireyler makul kalabilsin?
Kuzey Korelilerin Sevgili Liderler i Kim Yong il
Hakkında gerçekten ne düşündüklerine ilişkin zor bir soruyla uğraştığında Christopher Hitchens belki de en başarılı ideoloji tanımlarından birini ortaya koymuştur: Kitlesel hayaller, bir halkı aklı başında tutan tek şeydir. Bu paradoks ideoloji içinde gerçekten fonksiyon gösteren fetişist ayrışmayı işaret eder: Bireyler inançlarını onların yerine inanacak büyük Öteki (kollektif içinde cisimleşmiş olan) üzerine aktarır ve dolayısıyla onlar aklı başında bireyler olarak kalarak resmi söylemin büyük Öteki sine belirli bir mesafeyi korurlar. İnsanları çılgın hale getiren sadece ideolojik hayallerle doğrudan özdeşleşmeleri değil, onların (reddedilmiş -yeri değişmiş) inançlarının da askıya alınmasıdır. Diğer bir deyişle, eğer bireyler bu inançtan ( büyük Öteki üzerine yansıtılan) yoksun bırakılırsa inancı doğrudan kendileri üstlenebilirler (Bu çağrı kinik bir kimsenin tam da resmi inancın dağılması noktasında hakiki bir inanana dönüşmesini açıklayabilir). Lacan gerçek materyalizm formülünü Tanrı yoktur değil, “Tanrı bilinçdışı dır olarak iddia ettiğinde hedeflediği işte buydu
..günümüzün temel Leninist dersi; politikanın, partinin örgütleyici biçiminin yokluğunda politikasız bir politika olduğudur, ve sadece (oldukça yerinde adlandırılmış) Yeni Toplumsal Hareketler isteyenlere yanıt, Jakobenlerin uzlaşmacı Jirondenlere verdiği yanıtla aynıdır: Devrimsiz devrim istiyorsunuz!
Bütün aşırı insancıl, siyaseten doğru ve benzeri eylemler Hep bir şeyleri değiştirmeyi sürdürelim ki global olarak her şey olduğu gibi kalsın! formülüne uyar.
insanlara gerçekten yardım etmek için bir şeyler yapmak isteyenler; Medecins sans frontiere [hümaniter tıbbi örgüt], Greenpeace, feminist ve anti-ırkçı kampanyalar gibi, ekonomik alana da karışır görünüyor olsalar bile (örneğin, ekolojik koşulları hiçe sayan ya da çocuk işçi çalıştıran şirketleri boykot ve ifşa), hoş görülmekle kalmayıp medya tarafından da desteklenen (pek saygın) kahramanlıklarla ilgilenirler -bu kampanyalar belirli bir noktaya kadar hoş görülür ve desteklenirler. Bu tür eylemler edilginliğe kusursuz bir örnektir: Bir şey elde etmek için değil bir şeyin gerçekten değişmesine, gerçekten olmasına engel olmak için yapılırlar.
..günümüzün temel Leninist dersi; politikanın, partinin örgütleyici biçiminin yokluğunda politikasız bir politika olduğudur, ve sadece (oldukça yerinde adlandırılmış) Yeni Toplumsal Hareketler isteyenlere yanıt, Jakobenlerin uzlaşmacı Jirondenlere verdiği yanıtla aynıdır: Devrimsiz devrim istiyorsunuz!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir