İçeriğe geç

Kur’an Bana Ne Diyor? Kitap Alıntıları – Kolektif

Kolektif kitaplarından Kur’an Bana Ne Diyor? kitap alıntıları sizlerle…

Kur’an Bana Ne Diyor? Kitap Alıntıları

Bazı durumlarda ileri gitmek için birkaç adım geri gitmek gerekebilir. Ok’un daha uzağa gitmesi için yayın yaptığı gibi.
Eğer bir yerde savaş varsa, orada güçlü kazanır.
Ama orada barış varsa, fikirleri güçlü olan kazanır.
İnsan çok kolay aldanır. İnsanın kendini kandırması, başkasının onu kandırmasından daha kolaydır.
Allah’ın verdiği nimetlere bağlı yaşayıp da Allah ile kulluk bağlantısını kesmek, işverenle bağlantıyı kesip de maaş almaya devam etmeyi istemek gibi bir şeydir.
Sen kendine bak, sen kendi köklerine bak. Başkalarının yanlış yapması senin yanlış yapmanın gerekçesi olmasın. Herkes böyle yapıyor anlayışı senin standartlarını belirlemesin. Standartlarını Kur’an ve sünnetin ölçüleri belirlesin.
Karşındaki insan zayıfken konuşuyor, hatta eziyorsan, güçlü olduğunda susuyor veya ezmesine ses çıkarmıyorsan, oturduğun ev, bindiğin araba giydiğin elbise değerli olsa da sende çok önemli bir eksiklik var demektir.
Bir ülke birçok alanda kalkınmış ama insan haklarında kalkınamamışsa, insan hakları her beşeri değerin üstünde değilse, o ülkenin kalkınmışlığı tartışmalıdır.
“Gecesinde abid olmayan gündüzünde mücâhit olamaz.

Kendi iç dünyasını aydınlatamayanlar,insanlığın manevi karanlığına güneş olamazlar”

Kendi iç dünyasını aydınlatamayanlar,insanlığın manevi karanlığına güneş olamazlar.
Allah herşeyi hayır üzere yaratmıştır.Şer insanın ihmali ve tercihiyle ortaya çıkar
Bencillik manevi bir hastalıktir.Bu hastalığa yakalananlarda şu iki belirti sık görülür.Bir;çok sık bana ne derler,iki;vurdumduymazdırlar.Onlara göre onların canı yanmadıkça yangın yok demektir.Soru şu bencilliğin zirve yaptığı asrımızda sende bu belirtiler var mı?
Büyük insan demek,doğru ile yanlışın arasındaki fark azaldığında doğruyu yanlıştan ayırabilen insan demektir.
Her zorluk sizi bir sonraki zorluğa hazırlamak için vardır
Kendi iç dünyasını aydınlatamayanlar,insanlığın manevi karanlığına güneş olamazlar.
Gecesinde abid olamayan gündüzünde mücahit olamaz.
Problem gecede değil,asıl problem karanlığı aydınlatma yolunda Bir mumdan ne çıkar diye,elindeki imkanı kullanmayanlarda.Sen mumunu yak,sen ve senin gibi manen yananlar çoğaldıkça,insanlik aydınlancak
22. Yerinize yurdunuza isabet eden veya bizzat kendi başınıza gelen hiçbir musibet ( ve nimet ) yoktur ki , Biz onu yaratmadan önce ezeli ilmimizde mevcut olmasın .(Böyle bir şey olur mu? demeyin!) Şüphesiz bu (her anı ,bir an gibi bilen ) Allah a göre ( pek) kolaydır.
14. ( Münafıklar surun öbür yanındaki ) Müminlere şöyle seslenirler: Biz ( dünya hayatında her türlü ibadette) sizinle beraber değil miydik? derler ki :
Evet(görünüşte bizimle birlikteydiniz ) ama siz ( münafıklık ederek) kendinizi yaktınız.
134. O takva sahipleri ki ( olsun da harcalayalım demezler) bollukta da darlıkta da ( varken vardan ,yokken gerekirse candan verir)
Allah için harcarlar ( onlar savaşta bile olsa) öfkelerini yutarlar ve ( kendilerine karşı kusurlu davranmış olsalar bile iyi niyet ve pişmanlık gördüklerinde )insanları affederler.
Allah muhsinleri sever.
.yap demeden önce -yapma şuuru- vereceksiniz.
Bir yerde Firavun varsa, orada mutlaka onu boğacak bir deniz vardır. Bu Allah’ın adaletidir.”
Allah’in razı olmadığı her şeyden sakınma bilinci demektir.
De ki: Şüphesiz benim namazım da, diğer ibadetlerim de, yaşamam da, ölümüm de âlemlerin Rabbi Allah içindir. 

En’am / 162

268. (Bu arada ) Şeytan ( boş durmaz, Allah yolunda vermek istediğinde ) sizi fakirlik korkusu ile korkutur ve size ( insanı bencilleştiren) cimriliği telkin eder .
Allah ise ( bu telkinlerden etkilenme ihtimali olan ) size katından bir bağışlama ve bol nimet vaad eder.
Allah Vâsi’ , Alîm’ dir .
263. (Bir çift) Güzel söz ve ( bir kusuru bağışlama) ,arkasından ( başa kakma ve ) incitme gelen sadakadan daha hayırlıdır.
Allah Ganiy ,Halîmdir .
siz yaptığınız her şeyi, O’nun bildiğini bilerek yapın!
Gecesinde âbid olamayan gündüzünde mücahit olamaz. Kendi iç dünyasını aydınlatamayanlar, insanlığın manevi karanlığına güneş olamazlar. Üzerindeki yorganı bile kaldıramayan bu davanın yükünü kaldıramaz.
24. Rabbim doğrusu bana indireceğin her hayra muhtacım dedi.
76. Onlar ( baktılar sen istedikleri gibi konuşmuyorsun bu sefer de ) seni yurdundan çıkarmak için ( sürekli) sıkıştırıp duruyorlar. Ama ( bilmiyorlar ki, sen Medine’ye hicret ettikten sonra ) onlar da ( orada) pek fazla kalmayacaklar.
..
İman budur ; Bir sonrakini görmeden ,bir öncekini yerine getirmek.
105. Andolsun (Musaya verdiğimiz ) Tevrattan sonra (Davuda verdiğimiz ) Zeburda da : Yeryüzüne iyi kulkarım varis olacaktır. diye yazmıştık.
99. (Günahlarınızı şeytana fatura etmeyin!) Gerçek şu ki ; şeytanın , inanan ve yalnız Rablerine tevekkül eden kimseler üzerinde bir hakimiyeti yoktur .
Davranışlar üzerinde etkisi görünmeyen iman, yazmayan kalem gibidir.
Her geceyi yarıp içinden sabahı, her kışı yarıp içinden baharı, her çekirdeği yarıp içinden ağacı çıkaran Allah, önünüzdeki bütün engelleri yaracak ve şu dünya denen çekirdekten ahiret ağacını çıkarıp sizlere cennet meyveleri ikram edecektir.
Toprak içine aldığı her şeyi eksiltiyor, içine giren bütün bedenleri çürütüyor. Ama hiçbir toprak, insanın bu dünyada bıraktığı izleri çürütemiyor.
Servete “emanet” dersen servet nimet olur. Servete “benim” dersen, emanete ihanet olur.
Her mumun kaderi yanmaktır. Her insanın kaderi de bir gün ölmektir. Ölenler içinde en güzeli de yaşadığı asrı, Asr-ı Saadet yapma uğrunda ölenlerdir.
36.Allah kuluna yetmez mi?
99.( İbrahim bu ağır sınavı başarı ile verdikten sonra) Ben ( inandığım gibi yaşayabileceğim diyarlar bulmak için hicret edip) Rabbime gidiyorum.( İnanıyorum ki ) O bana doğru yola gösterecektir dedi ve yollara düştü.)
Dileme özgürlüğünün verilmesi, dilediğini yapabilirsin anlamına gelmez.
“Tercihlerinden sorumlusun” anlamına gelir.
107. Allah dileseydi ,onlar ortak koşmazlardı.(Fakat o zaman da imtihan olmazdı.İmtihanın olduğu yerde tercihte özgürlük vardır .O yüzden ) Biz seni onların üzerinde( sürekli doğru şıkkı göstermekten sorumlu) bir bekçi kılmadık.
44.(Musibetler üzerinden) kendilerine yapılan uyarıları unutunca,Biz de ( imtihanın şeklini değiştirdik ve bu sefer de) onları nimet içinde yüzdürdük.
86.(Bakarsın, bütün sebeplerin bittiği yerde Hallâk olan Rabbin onların hidayeti için bir sebep yaratır.)
(Beni anlatma işini yaparken) Beni anmayı ihmal etmeyin.
42. ( Şimdi Mısır’a git. Kardeşin Harun’u bul be yaşadıklarını anlat. Sonra ) Sen ve kardeşin birlikte ayetlerimi ( etrafınızdaki insanlara ) götürün .(Beni anlatma işini yaparken ) Beni anmayı ihmal etmeyin.
12.Muhakkak ki Ben ,evet Ben senin ( gelecekteki misyonuna hazırlanman için ,seni terbiye eden ) Rabbinim.Artık ( kolları sıvamanın ,vazifeye koyulmanın,bu işi yaparken de eline ayagına dolaşacak her şeyden ayrılmanın vakti geldi.Bu ve benzeri anlamların sembolü olan şu) papuçları çıkar! Çünkü sen ( artık Tur dağının eteklerindeki ) kutsal vadi Tuva’dasın!
88.Kavminden ileri gelen kibirliler (onun gibi düşünmüyorlardı.Ona karşı) dediler ki : Ey Şuayb! Ya seni ve seninle beraber inananları memleketimizden kesinlikle çıkaracağız ya da (bizim) dinimize döneceksiniz
(Şuayb:Peki biz) istemesek de mi? dedi.(Kavmi : Evet,sizin için başka seçenek yok dedi.)
Galibiyet sizi değiştiriyorsa, mağlubiyet yakındır.
Başarıyı Allah’tan bilirseniz arkası gelir, kendinizden bilirseniz arkası kesilir.
Bazen suçluya merhamet, insanları suça teşvik olur.
En güzel ve kaybedeni olmayan yarış;hayırda yarışmaktır.
Her mumun kaderi yanmaktır. Her İnsanın kaderi de bir gün ölmektir. Ölenler için de en güzeli de yaşadığı asrı, Asrı Saadet yapma uğrunda ölenlerdir.
Gece abid olmayan gündüz mücahit olamaz. Kendi iç dünyasını aydınlatamayanlar insanlığın manevi karanlığına Işık olamaz. Uykusuna söz geçiremeyenler yattıkları yorganın altından kalkamayanlar insanlığın dağlar gibi sorunların altından kalkamazlar. İç dünyasını saray yapamayanlar dış dünyada medeniyet kuramazlar
Haklı olmanın ölçüsü çoğunluk değildir.
Tarih bir müzedir, orada insanların tercihleri sergilenir.
Genelde Kur’an’daki sure isimleri yaratılan bütün varlıkların seçilmiş temsilcileridir.
● inek anlamına gelen Bakara ismi üzerinden bütün hayvanlar
●İncir anlamına gelen Tin ismi üzerinden bütün meyveler
●Hadid ismi üzerinden bütün madenler
●Şems ismi üzerinden bütün gök cisimleri ●Peygamber isimleri üzerinden bütün peygamberler Kur’an’da temsil edilir.
Akıl insanın içindeki peygamber, peygamber insanın dışındaki akıldır.
Meal kelimesi eksik olan anlamına gelir. Bu eksiklik sadece tercümeden kaynaklanan bir eksiklik değildir. Kur’an-ın indiği zamandan şimdi okunduğu zamanla taşınırken ortaya çıkan eksikliklerdir indiği zaman itibar ilk muhataplar genelde inen ayetlerin hangi zamanda hangi mekanda hangi muhataplara hangi olay üzerine indiğini biliyorlardı
Bismillahirrahmânirrahim: Şuurun aktifleşmesi
İnsan çok cimridir.
İsra/100
Rabbim! Gireceğim her yere dürüstlükle girmemi sağla; çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmamı sağla.
İsra/80
Zira sabah namazı şahitlidir.
“Bir yerde Firavun varsa, orada mutlaka onu boğacak bir deniz vardır. Bu Allah’ın adaletidir.”
Namaz kıl emri Kur’an’ın 23 yıllık iniş sürecindel 11. yılda, Oruç tut” emri 13. yılda, İçkiden tamamen vazgeçme emri 17. yılda, Tesettür emri 18. yılda, Hac emri 19. yılda, Faizi kesin olarak bırakın emri 23. yılda veda haccında verildi.
Allah’tan, Allah’ı bilenler korkar.
“Arkasında Allah olanın önünde kimse duramaz.”
“Allah, imhal eder ama ihmal etmez.”
“İnsanları küçük görenler, Allah katında manen büyüyemezler.”
“Dileme özgürlüğünün verilmesi, dilediğini yapabilirsin anlamına gelmez. “Tercihlerinden sorumlusun” anlamına gelir.”
“Kendi iç dünyasında fatih olamayanlar, dışarıda da fatih olamazlar.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir