Pierre Klossowski kitaplarından Nietzsche ve Kısırdöngü kitap alıntıları sizlerle…
Nietzsche ve Kısırdöngü Kitap Alıntıları
Kaba ve nahif insanlarda, gelenekleri, hatta zevkleri söz konusu olduğunda şu görüş egemen olur: Bunlar olası en iyi şeylerdir. Kültürlü toplumlarda bu bakımdan bir hoşgörü egemendir: Burada, olabildiğince kesin olarak, İyi ve Kötü ölçütüne tutunuyoruz, ki bu ölçütle yalnızca en ince zevke değil aynı zamanda tek meşru zevke sahip olmak istiyoruz. Ahlâkın bir zevk işi olduğunu hiç bilmemek, barbarlığın genel olarak egemen olan biçimidir. Gerisi için, bu alanda, en fazla sahtekarlığa ve yalana başvurulur. Ahlâkçı ve dinci edebiyat en yalancı olanıdır. Egemen dürtü, ne olursa olsun, diğer dürtülere baskın çıkmak için hileye ve yalana başvurur. Din savaşlarına paralel olarak, ahlâksal savaş yürütülür: Daha doğrusu bir dürtü insanlığı itaat ettirmek ister; ve dinler yok olduğu ölçüde, bu savaş daha kanlı ve daha görünür olacaktır.
her zaman o kadar az dinleyici vardır ki, insan itiraflar savurduğu zaman boşluğun içinde gevezelik yapmanın dışında bir şey yapamaz: Güneşin ışığını boşa harcaması gibi o da gerçeklerini boşa harcar. -Boşluğun kulaklarının olmaması çok üzücü değil midir?
Bu yasami,bir kez ve sayısız kez daha yaşamak zorunda kalacaksın.Onu izleyen düşünce şunu bildirir: eğer bu düşünce senin üzerinde egemenliğini uyguluyorsa,seni başka biri yapacaktır.
Sayısız kez yasamayı iste- çünkü, şu veya bu şekilde,yeniden başlamak ve yeniden yaşamak zorunda kalacaksın.
Dürtünün bilinç düzeyinde bir istenç olabilmesi için,bilinç dürtüye amaç olarak uyarıcı bir durum sunması ve böylece dürtü için fantazm olan neyse onun anlamını ayrıntılı bir biçimde işlemesi gerekir.
Öğretim şunu öğretiyor:yeniden yaşamayı arzulamanı gerektirecek şekilde yaşamak,bu senin ödevindir
Dürtünün bilinç düzeyinde bir istenç olabilmesi için,bilinç dürtüye amaç olarak uyarıcı bir durum sunması ve böylece dürtü için fantazm olan neyse onun anlamını ayrıntılı bir biçimde işlemesi gerekir.