Friedrich Nietzsche kitaplarından İnsanca, Pek İnsanca 1 kitap alıntıları sizlerle…
İnsanca, Pek İnsanca 1 Kitap Alıntıları
Evlilik yirmili yaşlarda gerekli, otuzlu yaşlarda ise yararlı ama gerekli olmayan bir kurumdur: yaşamın sonraki yıllarında ise genellikle zararlıdır ve erkeğin tinsel gerileyişini hızlandırır.
Tüm insanlar, tüm zamanlarda olduğu gibi, şimdi de köleler ve özgürler diye ayrılırlar; çünkü gününün en az üçte ikisine kendisi için sahip olamayan kişi, devlet adamı, tüccar, memur, bilgin, ne olursa olsun bir köledir.
En iyi kadınlar, erkekler arasındaki konuşmalarda adları en az geçenlerdir.
“Genellikle söylenildiği gibi, başkaları için hissetmemiz olanaksızdır; sadece kendimiz için hissederiz.”
Aslında kötülüklerin en kötüsüdür umut, çünkü insanın çektiği eziyeti uzatır.
.
Sahip olunması gereken bir şey var :
Sahip olunması gereken bir şey var :
Ya doğası gereği neşeli bir mizaç, ya da sanat ve bilginin neşeli hale getirdiği bir mizaç.
Neden sevgiye adaletin aleyhine daha büyük bir değer verilir ve sanki ondan çok daha yüce bir varlıkmış gibi en güzel şeyler sevgi hakkında söylenir?
Bilgidir keder, çok bilenler en derin acıyı çekerler kaderin bilgisinden. Bilgi ağacı asla yaşam ağacı değildir
Tutku beklemez…
İnsan eylemlerinin sözünü verebilir, duyguların değil; çünkü duygular istem dışıdır.
Düşünmeye zaman olmadığı ve düşünmede dinginlik olmadığı için, artık aykırı görüşler üzerinde enine boyuna düşünülmüyor: onlardan nefret etmekle yetiniliyor.
ölüler yaşamlarına devam eder; çünkü onlar yaşayanlara rüyada görünürler. insanın binlerce yıl boyunca vardığı sonuç buydu.
Bir mutsuzluk işareti, öyle büyüktür ki bir kimse başka birine Ne kadar da mutlusunuz! dediğinde protesto edilir genellikle.
Kadınların güzelliği ile birlikte, genel olarak utangaçlıkları da artar.
İnsanlar ona sahip olmayı değil, yalnızca onun için dilekte bulunmayı istediklerinden, bir mutluluk çağı mümkün olmaz ve her birey kendi iyi günlerinde huzursuzluğun ve sıkıntının bedelini ödemeyi öğrenir.
Erkeklerin kendini aşağılama hastalığının en iyi tedavisi, akıllı bir kadın tarafından sevilmektir.
20’li yaşlardaki evlilik gerekli bir kurumdur; 30’lu yaşlardaki evlilik yararlıdır ama gerekli değildir.
Nefretin söz konusu olduğu durumlarda, kadınlar erkeklerden daha tehlikelidir.
Niye bu katılık, bu güvensizlik, bu nefret?
Devletler, kontrollerine aldıkları muhalefet hareketlerini, ayaklanmaları ya da devrimleri, dışında kaldıklarından daha kolay engeller.
Karı koca bir arada yaşanmasaydı, iyi evliliklere daha sık rastlanırdı.
En iyi arkadaş olan, muhtemelen en iyi eşe sahip olacaktır, çünkü iyi evlilik arkadaşlık yeteneğine dayanır.
Sonu yaşlılık olan o uzun yol boyunca bu kadınla sohbet etmekten keyif alacağına inanıyor musun?
Az düşünmek, ruhun tüm hastalıklarına karşı en iyi ilaçtır.
“Sachez aussi qu’il n’y a rien de plus commun que de faire le mal pour le plaisir de la faire.”
Bilirsiniz ki, sırf yapmış olma zevki için kötülük yapmak kadar yaygın bir şey yok.
..dünyada bulanık gözlerin gördüğünden çok daha fazla mutluluk bulunur: yeter ki doğru hesaplansın ve her gün her şeyde, en zor durumdaki insan yaşamında bile bol bulunan tüm hoşnutluk anları unutulmasın.
Eğer yaşanmakta olana başkaldırıyorsanız ve gençseniz, yaşadığınız her ne olursa olsun serüvendir.
Yalnızca sıçramak için yeterince zemin bulabilmek için geriler: böylece bu geri adımda, ürkütücü ve tehdit edici bir şey olabilir.
Şimdi estetik duygunun artışı, kendini karşılaştırmaya sunan bu denli çok biçim arasında nihai bir karar verecek: Çoğunu – yani, onun tarafından reddedilenlerin tümünü – yok olmaya terk edecek.
bizim derin dediğimiz belirli karmaşık düşünce yapıları, hiç farkında olunmadan düzenli olarak uyarıldıkları ölçüde derindirler; bir duygu, biz ona eşlik eden düşünceleri derin saydığımız için derindir.
Yalan söyleyen kişi üstüne aldığı ağır yükü nadiren fark eder, yani birinci iyi bir yalan için yirmi başka yalan yaratmalıdır. Swift
Ufak ama çok bol ve bu nedenle de çok etkili olan şeyler arasında, büyük ve az bulunan şeylerden daha fazla önemsenmesi gereken iyi niyet vardır.Yetişen her şeye ışık saçtığını söyleyebiliriz.
bir gecede yok ettikten sonra, insanlık, kumaşını yeniden örmeye başlamak zorunda kalacaktır. Ama bunu yapacak gücü bulabileceğimizi kim garanti edebilir?
“Ah keşke değer biçmeden, antipati ve sempati duymadan yaşanabilseydi!..”
İnsanlık köken ve başlangıçlar hakkındaki soruları aklından silip atmayı sever: Karşıt eğilimi içinde hissetmek için âdeta insanlıktan çıkmış olmak gerekmez mi?
“Zira gününün üçte ikisini kendisine ayırmayan herhangi biri, kim olursa olsun, ister devlet adamı, ister işadamı, ister resmi görevli, ister bilgin olsun, aslında bir köledir.”
En iyi arkadaş olan, muhtemelen en iyi eşe sahip olacaktır, çünkü iyi evlilik arkadaşlık yeteneğine dayanır.
Din ile gerçek bilim arasında ne akrabalık, ne dostluk ne de düşmanlık vardır: onlar başka başka yıldızlarda yaşarlar.
Erkeklerin kendini aşağılama hastalığıyla mücadele etmek için en emin yol, akıllı bir kadın tarafından sevilmektir.
çekip gitmek, nereye ve her ne pahasına olursa olsun.
Burada yaşamaktansa, ölmek daha iyi
Burada yaşamaktansa, ölmek daha iyi
Hedeflerin düzensizliği ve karmaşasından, şartların elverişsizliğinden en korkunç, en güçlü insanların yetiştiği görülmüştür.
Bir evlilik yaparken kendimize şu soruyu sormalıyız: Sonu yaşlılık olan o uzun yol boyunca bu kadınla sohbet etmekten keyif alacağına inanıyor musun?
Güzeldir birlikte susmak, daha güzeldir birlikte gülmek.
hiç kimseyi kırmak istememek, kimseye zarar vermek istememek; korkak bir kişiliğin olduğu kadar adil bir karakterin de göstergesidir.
.
Güzelliği gördüğümüzde neyi özlüyoruz?
Güzelliği gördüğümüzde neyi özlüyoruz?
Güzel olmak.
Pek çok mutluluğun onunla bağlantılı olması gerektiğini düşünüyoruz. Ama bu bir hata
.
Bilginin güneşi üzerlerine düştüğünde her şeyin döküldüğü o gölge, o gölge de benim.
Bilginin güneşi üzerlerine düştüğünde her şeyin döküldüğü o gölge, o gölge de benim.
.
bu nedenle, bazı insanlara yalnız kalmalarına izin vermeliyiz ve sık sık yaptığımız gibi, onlara acıyacak kadar aptal olmamalıyız.
bu nedenle, bazı insanlara yalnız kalmalarına izin vermeliyiz ve sık sık yaptığımız gibi, onlara acıyacak kadar aptal olmamalıyız.
.
Bakışlar öldürebilseydi, çoktan bitmiş olurduk.
Bakışlar öldürebilseydi, çoktan bitmiş olurduk.
.
Alev, kendisine parladığı kadar parlak değildir.
Alev, kendisine parladığı kadar parlak değildir.
.
Kişi eylemler vaat edebilir ama duygular vaat edemez; çünkü ikincisi istemsizdir.
Kişi eylemler vaat edebilir ama duygular vaat edemez; çünkü ikincisi istemsizdir.
Birine onu her zaman seveceğine veya ondan daima nefret edeceğine ya da her zaman sadık kalacağına söz veren, elinde olmayan bir şeyi vaat eder.
.
Bir şeyi arka arkaya iki şekilde ifade etmek ve böylece ona bir sağ ve bir sol ayak kazandırmak ne güzel bir şeydir.
Bir şeyi arka arkaya iki şekilde ifade etmek ve böylece ona bir sağ ve bir sol ayak kazandırmak ne güzel bir şeydir.
Gerçek, gerçekten tek ayak üzerinde durabilir, ancak iki ayakla yürüyecek ve yolculuğunu tamamlayacaktır.
.
Biraz yabancı dil konuşan kişi, onu iyi konuşandan daha çok zevk alır; zevk yüzeysel bilgi ile birlikte gider.
Biraz yabancı dil konuşan kişi, onu iyi konuşandan daha çok zevk alır; zevk yüzeysel bilgi ile birlikte gider.
“Zira gününün üçte ikisini kendisine ayırmayan herhangi biri, kim olursa olsun, ister devlet adamı, ister işadamı, ister resmi görevli, ister bilgin olsun, aslında bir köledir.”
İçimizde en iyi olan geçmiş zamanların duygularından kalanlar olmalı. Bu duygulara bugün doğrudan yollarla ulaşmak zor. Güneş battı bile, ama, artık onu görmüyorsak da yaşamımızın gökyüzü hala onunla parlıyor ve ışıldıyor.
İçimizde en iyi olan geçmiş zamanların duygularından kalanlar olmalı. Bu duygulara bugün doğrudan yollarla ulaşmak zor. Güneş battı bile, ama, artık onu görmüyorsak da yaşamımızın gökyüzü hala onunla parlıyor ve ışıldıyor.
Kendini küçümseme biçimindeki erkek hastalığının en kesin çaresi, erkeğin akıllı bir kadın tarafından sevilmesidir.
Mükemmel kadın mükemmel erkekten daha üstün bir insan türüdür; aynı zamanda çok daha ender rastlanılan bir türdür.
Öyleyse, birbirimize tahammül edelim zira kendimize tahammül ediyoruz…
Hiç kimseyi edimleri ve doğası için yargılamak adil olamaz.Bu ilke güneş ışığı kadar parlaktır ve yine de insanlar gerçek dışı gölgeye doğru geri yürümeyi yeğliyorlar, sonuçlarından korkarak.
Mütevazı ailelerin çocuklarına emretmeyi eğitim yoluyla öğretmek gerekir, tıpkı öteki çocuklara itaat etmeyi öğretmek gerektiği gibi.
Kimi zaman bir başka insanla ilişkimizde, kendi kefemize bir dirhem haksızlık eklediğimizde dostluğun gerçek dengesi geri döner.
Bir görüşe, aslında sadece bize sunulduğu sesi sempatik bulmadığımız için karşı çıktığımız çok olur.
Güzeldir, birlikte susmak, Daha da güzeldir, birlikte gülmek
Niye bu katılık, bu güvensizlik, bu nefret?
İçimizdeki canavar kandırılmak ister; ahlak beyaz bir yalandır, o bizi parçalamasın diye.
yargıda bulunmak da bir tür adaletsizliktir. Bu durum, bireyin kendi kendisi hakkında yargıda bulunması için de geçerlidir. Bu ilke güneş ışığı kadar aydınlıktır ve yine de burada herkes gölgeye ve hakikat dışına geri çekilmeyi tercih ediyor: sonucundan korktuğu için…
İnsan özgür olduğu için değil, ama kendisini özgür sandığı için pişmanlık ve vicdan azabı duyar.
bugün de her zaman olduğu gibi,insanlar köleler ve özgür insanlar olmak üzere ikiye ayrılıyorlar.gününün üçte ikisini kendisine ayıramayan kişi,yaptığı iş ne olursa olsun bir köledir.
İnsanın yaşamını elinden almak için bir yasa vardır, ama onun ölümünü elinden almamız için hiçbir yasa yoktur: sadece zulümdür bu.
Yaşamın olağan zincirlerinden, artık sadece hep daha iyi bilmek için yaşayacak kadar kurtulmuş olan bir insan, öteki insanların gözünde bir değere sahip şeylerin birçoğundan, hatta hemen hemen hepsinden, hiçbir kıskançlık ve sıkıntı duymadan vazgeçebilmelidir…
En akıllı insan bile zaman zaman yeniden doğaya, yani tüm şeyler karşısındaki mantıkdışı temel tutumuna ihtiyaç duyar.
…gününün üçte ikisini kendisine ayırmayan herhangi biri, kim olursa olsun, ister devlet adamı, ister işadamı, ister resmî görevli, ister bilgin olsun, aslında bir köledir.
“Genellikle söylenildiği gibi, başkaları için hissetmemiz olanaksızdır; sadece kendimiz için hissederiz.”
Şimdiye dek bir insanın, hiçbir kişisel güdü olmadan ve sadece başkaları için birşeyler yaptığı görülmüş değildir.
Bir bilgiyi, zafer kazanması için desteklemek, genellikle sadece aptallığın ağırlığı bilginin zaferini de zorla elde etsin diye, onu aptallıkla kardeş yapmak demektir.
Gündelik yaşamlarını çok boş ve tekdüze bulan kişiler, kolaylıkla dindarlaşırlar: kavranabilir ve bağışlanabilir bu, ancak, gündelik yaşamları boş ve tekdüze geçmeyen insanlardan dindarlık beklemeye hakları yoktur.